20 juni 2009

Kungen

Mycket nu.

Varit i på skolan i Göteborg två veckor inom en månad nyligen samt så har jag börjat sommarjobbet och har knappt hunnit med varken blogg eller balkong. Men ikväll fick jag äntligen lite tid över, så nu har jag plockat om en del därute.

Jag har äntligen slängt de sista penséerna, planterat krasse i andra ampeln, ansat lite här och var, tyvärr slängt all mumsig sallad jag hade odlat och precis tänkt skörda, då den var precis full med blad löss , yäck. Väldigt tråkigt, jag hade sett fram emot att äta min första egenodlade sallad!

Tomaterna är stora som träd nu, jösses. De blommar fortfarande, jag väntar med iver på att det ska komma små tomater, men det måste nog komma lite mer sol först kanske. Smultrontussarna har blommar över och det har kommit massa små smultron, väldigt små och gröna ännu, men början till frukt! (bär? skörd? vad säger man?)

En väldigt rolig sak är att mina fjärilskrasse blommar för fullt redan nu! Förra året blommade de nog inte förrän i juli, kul. De växer fint i nätet och pryder främst utsidan med sina små söta gula blommor. En stor orange blomma har blomsterkrassen fått också.

Ja, det växer och frodas.
Jag har en del pysslande kvar att göra därute som stått still i flera veckor.
Sen kommer det nya bilder!

Bjuder på två roliga bilder så länge.



Jag har suttit och redigerat fotona från lillasyster student, äntligen. Dessa foton fick mig att skratta högt. Katten på bilderna är min första katt, som har bott kvar hos mina föräldrar sedan jag flyttade hemifrån för många år sedan. Han har jordens största ego och bär verkligen upp namnet Zeus, som i den grekiske guden. På lillasysters studentdag pyntade vi mercedes-caben som hon fick åka i hem och den parkerades i trädgården. Mitt i studentmiddagen upptäcker vi att Zeus sitter inne i caben och utforskar bilen. Sedan går han lugnt, självsäkert och med sin väldigt roliga stil över till huven och spatserar runt obekymrat, till pappas stora glädje ;)



Man skulle ju kunna få ont i magen och tycka att katten är förfärlig, men känner man honom kan man bara skratta. Är man Kung så är man!

8 kommentarer:

Vit som snö sa...

Hihi, jaa katter kan verkligen se ut som att dom äger världen. Jag hade en norsk skogskatt, han kallades för Ceasar men hette egentligen "Fänriksulvens Lyngve Långfot" Det du;-) Han var en sån som tycktes vara kung. Så jag ler igenkännande när jag ser eran kung spatsera där!
Trist med din sallad! Jag hatar löss!
Kram Cilla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojs, vile bara kika in lite!!!Fin blogg!! Hälsn Millan ♥

LineRoolz sa...

Yeah, Kung-katter rockar =) Själv har min lilla kung redan visat för grannkatten vem som bestämmer genom att vara inne på deras gård och muckat, lite överkaxig kanske, det borde väl räcka att vakta sin egen gård och inte ge sig in på grannkatternas gårdar och mucka, men men =) Låter som du hade en trevlig midsommar och pengar är som sagt aldrig fel, antar att det är ob att jobba hela midsommarafton och det är ju aldrig fel. Just det, med andra ord var namnet, jag har även spelat Alias jag med, av nån anledning är jag mycket duktigare på Alias än med andra ord... =)

becca sa...

Vad härlig katten är, en riktig kung!

Roligt att höra att det växer på din balkong, väntar med spänning på bilder. Jag tror att det är för kallt och för lite sol här för det händer inte så mycket med mina plantor, men nu värkar det som att det ska bli varmare till veckan, HOPPAS!

Ha det så bra, kram Rebecca.

becca sa...

Jag glömde:
Tack för dina gulliga kommentarer om mitt hus, jag blir så glad =).

LineRoolz sa...

Tjat, tjat, tjat =P Jag jobba ännu på de jo, men det kanske dröjer ett år ella så... tills vi har fått i ordning allt och skaffat möbler, innan dess är vår lgh hemlig =)

LineRoolz sa...

hehe, varsågod. Nåt mer du vill lära dig i matväg? =P

LineRoolz sa...

Fast jag anser att man får ha en åsikt om folk även om man inte känner dem. Visst kan man aldrig veta vad som stämmer, men det är så mycket pedofilrykten att jag har svårt att tänka mig att allt skulle vara "hitta på" sen att det finns bildbevis på att han är "kokko" och håller lill-bebban utanför balkongräcket gör ju inte saken bättre, right?

Anser att man som kändis får räkna med att det skrivs om en, både positivt och negativt.

kram