7 juni 2009

Längtan till landet -i foto



Idag har det varit Sveriges nationaldag och en härligt solig lördag där jag bor! (lyckades posta detta lite efter midnatt, därför står det 7 juni här ovan)

Det tänkte jag fira här med en liten hyllning till den svenska (småländska) landsbygden, med mina ögon sedd. Utflykt, promenad, ligga på en filt i skogen och se upp på himlen, mys.
Det här är "landet" för mig;













Utsikten från ryggliggandes på solig plätt i skogen.







Jag plockade en bukett blåklint som står så vackert i en vas här på bordet nu.







Tänk att bygga om en hel sån vacker gammal länga till stall!





Inte ofta man lyckas foto hela sig själv på egen hand.
Jag och vovvis på kvällspromenad i fantastisk kvällsssol.







Faktiskt ett litet blåbär på gång.





Det här sista fotot fångar mig. Det är emot alla regler och totalt utöver den här kamerans begränsningar, men titta noga, det finns ett par skarpa punkter och framförallt tycker jag att det fotot har en Känsla.

4 kommentarer:

becca sa...

Vilka fina bilder du visar, ni ser ut att ha bra väder, här i värmland har det blivit kallt igen, det blåser och är mulet.

Ha en riktigt bra söndag, Kram Rebecca.

Vit som snö sa...

Riktiga må-bra-bilder!
Nu längtar jag också till landet!
Kram Cilla

Lisa sa...

Åh, jättehärliga bilder! Verkligen sommar i Sverige! :) Håller med, det är känsla i sista bilden, fast det tycker jag i och för sig det var i många! :) Ha en bra vecka! Kram!

LineRoolz sa...

Hej svej! Japp, pinsamt dålig har jag varit på att blogga, jag skyller allt på att jag haft fullt upp med skola och packning samt flytt. Nu har vi iallafall landat på nya stället och håller på att försöka packa upp grejer. jag har haft mina grejer nerpackade i snart ett år, utom mina kläder, först stod allt i Jossas förråd sen i Daniels. Jätteskönt att plocka upp allt. =) Hur är det med dig då? kram