8 juni 2009

Klättervänligt på balkongen


Mitt senaste tillskott på balkongen!



I förra veckan var vi iväg till ett byggvaruhus och köpte en utav mig väldigt efterlängtad spaljé utav armeringsnät. Jag såg ett så snyggt uppslag i Hemmets Journal faktiskt, på just en sådan här anordning och fastnade för det. Vi har ej hunnit skruva fast det i väggen ännu, när det är gjort ska blompinnarna bort och klättrarna börja växa upp i nätet.



Jag är så nöjd! Älskar det.
Jag tycker att det blev toppensnyggt!

Det fiffiga med en sådan här spaljé är att förutom att det ska klättra upp klätterväxter däri, så ska jag hänga krukor, ljuslyktor och annat skoj lite här och var i nätet, det är nämnligen mycket stabilt. Det ska förstås inte sitta ihop med tejp heller, jag blev lite otålig som vanligt och ville se hur det ser ut upphängt...



Nätet kommer bli så där snyggt rostigt med lite tid.
Här är uppslaget i Hemmets Journal som agerade inspiration.



En blick ut från mitt vardagsrum...
Blir nog underbart med massa klättrare i nätet samt krukor här och var med blommor, sallad eller smultron.

6 kommentarer:

becca sa...

Det såg bra ut redan, tänk då vad bra det kommer att bli när du piffat till det.

Hoppas att allt är bra med dig, snart sommarlov?

E har fått sommarlov från dagis, så man kan ju säga att vi har sommarlov här, jag ska jobba senare i sommar när M har semester, så jag njuter nu, bara det blir varmare väder!

Kram Rebecca.

Vit som snö sa...

Jaa visst är det den perfekta spaljen, har faktiskt ett par ute i trädgården, på en klättrar humle och en står i en rabatt med lite hängen i. Fint med rost och grönska tycker jag!
Kram Cilla

Älfgärdet sa...

Det är vansinnigt snyggt med armeringsmattor! Har tänkt mig tillföra en del sådana i och utanför växthuset när den dan kommer :). Utmärkta att böja till som stöd till pioner & dyl också.

nissar sa...

Vad fint det blev! Bra idé med armeringsjärnen.

Lisa sa...

Vilken smart idé och det blev ju jättesnyggt!

LineRoolz sa...

Hallulu! Har du haft en bra midsommar?