23 februari 2012

En solig torsdag i februari



Vilket ljuvligt vårväder det har bjudits på idag!

Vi har varit utomhus hela förmiddagen på en vacker plats, lekt, grillat, ätit gott och min lille prins hade så roligt att han knappt hade tid att äta något.





Trots att vi lyckades hitta en av få platser där det fanns en hel del snö kvar så var det riktig vårkänsla med strålande sol och ca 8 plusgrader ute. Finns det något godare än mat man äter utomhus? En vanlig grillad sojakorv smakar ju rena femstjärnorsmiddagen! Lillbus fick vara med och bygga sin första snögubbe, det var skoj.



Här hemma är nästan hela gräsmattan grön nu, det är knappt man tror det är sant!

Eftermiddagen spenderade jag lyxigt barnfri under ett par timmar, solandes på min mammas inglasade balkong! Obeskrivbart skönt, jag kunde sitta i bara linne och jeans och där låg jag och somnade. Det är energipåladdning det!

1 kommentar:

Lisa sa...

Åh, vilken mysig dag ni haft! Man behöver verkligen fylla på batterierna med lite solljus efter en lång, mörk höst och vinter. Kanske därför man bli så exalterad över att äääntligen få se lite sol? ;)
Ha det gott! Kram /Lisa