11 februari 2012

Äääntligen renoverar vi igen!




Saker jag glömt bort/missat med att renovera;

1. Slipdamm är nog det mest osexiga utav alla damm.
2. Sambon och jag jobbar ju asbra ihop när vi renoverar.
3. 1,5-åringar kan visst hjälpa till och renovera!
4. Riva, slipa, spackla, slipa, spackla, slipa igen.....ååååh brukar det ta så här lång tid innan man får börja med det roliga -att måla??
5. Förebilder är alltid bäst att ta INNAN man börjat riva tapeterna.
6. Wohoo, wohoo, wohoo vad kul det är!!



Hm man kanske skulle låta det vara så här? Det ska ju vara inne med lite rått, kallt och... tufft nu?

3 kommentarer:

Lisa sa...

Vad härligt att höra sån entusiasm över att renovera! :) Jag gillar inte det där så mycket, gillar att planera renovering däremot och att köpa saker till det man renoverar. ;)
Men wohoo, wohoo, wohoo så kul det ska bli att se vad ni ska hitta på i detta rummet!
Håll oss uppdaterade! :)
Ha det gott! Kram / Lisa

Anonym sa...

Hej Veronica,
det ska ju vara inne med rått och tufft nu. Låt det vara som det är så slipper ni allt damm och att måla. Även fast jag tror det kommer bli så mycket bättre med lite färg på de där väggarna. Vad blir det för färg?

Jag jobbar på Byggla.se. Där kan ni visa upp er rumsrenovering och se hur andra gjort. Behöver ni tips och idéer passar Byggla finfint! Hör av dig till mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Är du intresserad kan jag ge dig ett litet tack.
Lycka till med allt osexigt damm!
Mvh
Vendela på Byggla

Vitt och Blått sa...

Älskar att se före och efterbilder! Det är så kul för man glömmer liksom bort under arbetets gång hur det såg ut innan och hur mycket man verkligen gjort! Ser fram emot det färdig resultatet!
Kram Ewa