12 februari 2012

Före-foton

Hört här hemma när vi redan hade börjat riva tapeter;

Men nej! Nu har jag glömt ta kort på hur det såg ut innan!

-äh vi har säkert nåt foto på det sen gammalt.


Efter mycket letande bland alla foton på datorn så kan jag konstatera att min kära sambo hade fel. Aja, här är 2 foton som ger en hint om hur det såg ut innan i allafall.



Den stora sneda väggen som är det första man ser när man kommer upp för trappan var mörkt, mörkt, mörkt, mörkt brun. Övriga väggar beigefärgade och alla väggar pryddes utav en gammal bucklig strukturtapet som säkert suttit där sedan huset byggdes -80. Väggarna hade också delats av med en slags list mitt på väggen, den heter säkert något som jag inte vet. Fullist?




Rummet bara slukade ljus.

Här nedan är tapeterna bortrivna och man ser andra delen utav rummet så att säga, du har snedväggen till höger utom bild. Det är ett litet allrum och svårmöblerat eftersom här finns 4 dörrar samt öppningen där trappan kommer upp.








Takfönstret var i äkta 80-talsanda målat mörkbrunt men är nu grundat vitt. Lyckligtvis har resten utav huset blivit av med nästan alla bruna fönsterdetaljer innan vi köpte det. Jag gillar inte mörkbrunt...

Nu är det bara på och spackla, slipa, städa damm överallt, spackla igen, slipa igen, städa mer damm precis överallt....

1 kommentar:

Lisa sa...

Mörkt kan vara fint, men som du skriver, är en himla ljusslukare. Kommer bli så mycket finare när ni stylat om det!
Håller med ang de mörkbruna fönstrena, uscha det är så deprimerande.

Kram //Lisa