1 december 2009

Jul på Liseberg!



Äntligen jullov!

Under hela förra veckan var jag i Göteborg på skolan för en tuff sista höstterminsvecka. Vi hade tenta, seminarium och praktisk examination, utöver ny undervisning i Sinnesorganen, klinikövning, förberedelse inför c-uppsatsen samt övade reflex -och muskeltester. Kort sagt; en grymt tuff vecka! För att fira att det gått så bra för oss på examinationen så gick jag och en klasskompis på Lisebergs julmarknad på lördagkvällen.



Gud så mysigt!
Det var första gången jag var där och julstämningen infann sig direkt. Alla magnifika ljusdekorationer och alla dofter av jul ifrån stånden. Vi drack glögg, köpte polkagrisar, beskådade renar, vandrade runt och såg på alla juleljus, såg barn åka pulka i en konstsnöbacke, lyssnade på julmusik, tittade på tomtar, kransar, julpynt och allt möjligt, andades in julstämningen och det var sådan underbar vila ifrån skolan!






Här köpte vi hemmagjord varm choklad med mörk choklad i, som var smaskens!






Det här var bästa uppladdningen inför första advent och stundande julen! För nu går det fort. Det här var en fin kompensation för att jag missade första advent, vi hade nämnligen föreläsningar hela dagarna både lördag och söndag och resten utav söndagen satt jag på tåget hemåt.






Min mobilkamera gör inte riktigt det vackra landskapet rättvisa, men det visar i allafall lite utav dess prakt! Den så nogrannt uppsatta trädbelysningen är helt underbar!



De hade satt upp en isbana där vanligt människor kunde åka skridskor när vi kom dit. Vid kl 20 började en isshow där som var väldigt vacker.






Nu saknas det bara minusgrader och lite snö!
Åh vilken härlig julstämning jag har i själen nu :)

4 kommentarer:

Lina sa...

Oj, vilka fina bilder. I love allt julpynt som kommer upp överallt nu. Hur mysigt som helst =)

becca sa...

Hejsan,
Ja visst är det helt underbart att gå på jul marknad på liseberg, det är ju så mysigt med alla lampor. Nu va det några år sedan jag va där, men jag länktar tillbaka nu när jag ser dina bilder.

Ja jag tycker också om Arga snickar Anders, missar aldrig ett program =), om jag inte ser det när det går på onsdagar så ser jag det på datorn sen.
Hoppas att du har haft en bra första advent, och att du han få ordning hemma, min man skulle nog inte vilja advenstpynta han häller, men det gör inget för jag gör det gärna.

Ha det bra, kram Rebecca.

Min Lott sa...

Härliga julstämningsbilder! =)

/Marie - som inte har varit på julmarknaden ännu

Lisa sa...

Jag var sugen på att åka till Lisebergs julmarknad men det får bli ett annat år. Men det ser ju hur mysigt ut som helst! Har du tagit bilderna med mobilkamera? De var ju riktigt bra tycker jag!
Skönt för dig med jullov nu, det är du väl värd efter allt slit med skolan! Mer tid för hemmapyssel nu istället då! Ha en härlig vecka!
Kram