15 december 2009

Jag ser det snöar...

I lördags kom årets första snö här i Småland!
Jag försökte fånga det vackra på foto, jag har aldrig sett så stora snöflingor förr, magiskt!

På vägen ut till stallet var jag tvungen att stanna till och fota det vackra landskapet, blev lite som en tavla, eller "Fönster till Vintervärlden".


Visst är det något speciellt med årets första snö?!



Min fröken var inte lika nöjd, det snöade på snedden, rakt i hennes ansikte och öron, så hon var glad att få komma in i stallet en timme medans jag gjorde mina sysslor.







Jag är nog lite knasig, men varje år när den allra första snön kommer så måste jag sjunga "Jag ser det snöar" för mig själv :)



Det kom ganska mycket snö!



I år finns det hopp om en vit jul :)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Visst är det mysigt!! Jag blev också så glad när jag såg att det började snöa igår. Nu får vi verkligen hålla tummarna för att den ligger tills julafton. Det kanske kan komma lite till tom?! Vågar man hoppas på det? :)

Lisa sa...

Jepp, det har kommit mer snö här med och det snöar fortfarande... Tänkte gå ut en sväng med kameran snart. :)
Ååh så mysigt att ge sig ut mitt i natten å ha snöbollskrig!!! Det lät ju hur mysigt som helst ju!!
Varför hittar man inte på sånt oftare? Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder! ;)