10 december 2009

Den ljuva doften av nymålat

Ursäkta, jag har varit urdålig på att uppdatera bloggen på senaste!
Jag har inte legat på sofflocket, tvärtom. Jobb, hemtenta och mammas stora flytt till lägenheten har tagit och upptar all tid nu. Förutom att bära kartonger, möbler och prylar har jag skruvat ihop nyköpt ekbord och tillhörande stolar, satt ihop garderobsinsatser med trådbackar, skruvat ihop skrivbord och skåp. Mamma och jag har varit i mängder av möbel och inredningsaffärer, ofta bara tittat på saker samt shoppat en himla massa likaså.

Men det bästa var att jag fick dra på mig målarkläderna igen!
Det var länge sedan nu, underbara, fina målarkläder. Man är aldrig så snygg som i dessa vita kladda-bäst-du-vill-brallor!



Det är tveklöst mina favoritplagg utav alla tänkbara klädesplagg.

Stjärnornas krig skulle bort, vitt skulle in!







En mindre vägg blev målad i en ljus ton utav grön-grått som blev riktigt, riktigt lyckad. Svårt att beskriva färgen, får försöka fota den, men färger ska ju upplevas på riktigt för att göras rättvisa. Ska erkänna, sambon fick ensam måla den biten, han var lycklig och saknade sitt gamla jobb som målare. Till det vita och ljust gröngråa är det uppsatt svarta gardiner med mönster, en vit gammal ärvd byrå och en säng finns även i rummet, samt ett skrivbord och väggskåp i ek och svart, jättesnyggt.

Nackdel: jag är hur galet sugen som helst på att måla om hemma hos mig! Jag är så evigt trött på den svarta väggen. Det är mörkt nog nu, den väggen slukar allt ljus! Usch.

Men det var härligt att dra på målarkläderna igen. Tänk den dagen vi har ett helt hus att måla/tapetsera om! :D



2 kommentarer:

becca sa...

Hejsan tjejen,
Kul att få se dig! uppklädd och snygg.
Roligt att springa i affärer och kolla tapeter och möbler, synd bara att det inte va till er lägenhet, men du får glädja dig med din mamma.
Hur länge har du kvar att läsa?
hoppas att den tiden går ort så ni snart kan köpa ert dröm hus.

Ha en bra helg, har du mycket du ska göra innan jul? det är ju bara två veckor kvar =), kram Rebecca.

Lisa sa...

Jag veeet, målarkläder är så bra!! Bara att torka av händerna på när man råkar kladda färg, för det gör man (eller ialla fall jag) garanterat!! :)
Kul att få se en bild på dig också, nu har jag ett ansikte till ditt namn också. ;)
Kram