27 oktober 2009

Unna sig lite helglyx

Man borde verkligen försöka unna sig en helg på hotell någon gång då och då.

Jag gick i skolan i Göteborg förra veckan och till helgen så åkte mamma upp till mig i Göteborg och vi bodde på Hotell Panorama över helgen. Nu är det ju inte samma sak när jag var tvungen att gå i skolan hela dagarna, men det är ändå en härlig lyx att bo på hotell, sova i sköna sängar och fräscha lakan, njuta utav en frukostbuffé och som på detta hotell, kunna njuta utav en spaavdelning med bubbelpool.





Det här hotellet kan jag verkligen rekommendera!

Rummen var inte supermoderna, men frukosten var den bästa jag sett med en ljuvlig atmosfär att sitta och äta, fantastisk utsikt ifrån rummet (vi bodde på 9:e våningen och hotellet ligger på ett berg) och ett stort plus att det ingick tillgång till spaavdelningen med pool inne och ute, ångbastu och ett mindre gym.





Man måste inte ha råd att åka utomlands för att känna sig bortskämd, ta en paus ifrån stress och vardag eller för att unna sig att bo på hotell. Jag tycker gott man kan åka till en annan stad bara, boka ett hotell över helgen, sova länge, njuta av frukostbuffén, strosa på stan under dagen, äta en god middag på restaurang och njuta av att inte göra så himla mycket alls.Gör man dessutom som vi, använder sin rabatt via Coop så kostar det inte mer än 350 kr per natt och person. Nästan samma pris som vandrarhem!

4 kommentarer:

Vit som snö sa...

Varför unnar man inte oftare sej den typen av ganska lättillgänglig lyx?! Innan barnen gjorde vi det titt som tätt. Kanske dags att ta tag i det igen...
Bra tips! Tack!!
Kram Cilla

Mies Balkong sa...

Härligt och lite lyxigt i den vanliga grå vardagen. Spaavdelningen såg skön ut! =)
/Marie

becca sa...

Vad härligt att unna sig en helg på hotell, det är nog dax för det snart, skulle också vilja åka till Göteborg. Jag tror jag har sovit på det hotellet jag med =), jag kanske snart är tillbaka.

Ha det så bra, kram Rebecca.

Lisa sa...

Håller med, att unna sig lite lyx i form av en hotellnatt (eller två) är superhärligt!! Jag älskar när man kan gå ner till frukostmatsalen och bara ta för sig av en uppdukad buffé med allehanda gott till frukost. Känns ju ännu bättre om man dessutom fått det till så bra pris som ni fick! Tackar för hotelltipset förresten, Panorama får vi spana in om vi ska till Göteborg nån gång framöver! :)