8 oktober 2009

Att inreda ett studentrum





Förra helgen var jag hos min lillebror som börjat plugga i Helsingborg och hjälpte honom flytta till, shoppa till och inreda sin studentlägenhet. Intensivt! Flytta saker, shoppa på folkfyllt, trångt Ikea 2 ggr, åka runt till andra affärer såsom Hemtex, Elgiganten, Clas Ohlson, Bolagret m m, skruva ihop möbler, plocka upp saker, piffa och inreda samt köra 60 mil, allt på 2 dagar, pust! Men väldigt, väldigt roligt. Jag har nämnligen världens bästa lillebror. Jag saknar verkligen att ha honom här hemma.





Detta borde inredningsprogrammen på TV göra! Prova att inreda ett studentrum på 15 kvadrat där du varken får göra åverkan på väggar eller golv. Det finns enbart en list i överkant utav väggen varifrån du kan hänga tavlor eller dylikt. Det är en utmaning!





Oj oj oj vad kul det var att hjälpa lillebror shoppa!

Han körde färgtema lila, svart och grått i rummet och blått i badrummet. Till hans lägenhet finns faktiskt även en egen balkong till min stora förtjusning! Han har havsutsikt från sin balkong! Hur mycket jag än försökte, ville dock inte lillebror lägga pengar på ens en liten växt där ute just nu. Om han bor kvar där i vår tänker jag komma och tvångsinreda hans balkong, för då vet jag att han kommer sitta därute och sola ;) Obs, den är större än bilden låter visa.






Vill inte lägga upp för mycket bilder av hänsyn till lillebror, men även sängen med överkast går i lila, han köpte en fräck fluffig silvergrå matta på Bolagret som ligger vid sängen och de flesta av möblerna köpte vi nya och skruvade ihop. Egentligen köpte lillebror nästan allting till lägenheten nytt under denna stressiga helg, han har bara hyrt möblerade lägenheter samt bott som inneboende förr, har aldrig behövt varken möbler eller bestick. Så det blev mycket shoppande!! Galet kul att köpa allt nytt och inreda en liten lägenheten på en gång. Vi gjorde många bra student-kap på Ikea! T ex badrumsmattan 12 kr, skrivbordet (bordsskiva + ben) 240 kr!




Intensivinredning är skoj!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Låter som en jätterolig helg! Är han lite inredningsintresserad din bror eller fick du gå loss helt själv med färger och möbler? Ni ser ut att ha fått till det riktigt fint hursomhelst! Snygga färgkombinationer också!
Ha en härlig helg! Kram

becca sa...

Vad kul att du fick hjälpa din bror, vad mysigt det blev.
Ja du får ge honom lite växter när våren närmar sig =),
Ha det bra, kram Rebecca.

sunshine sa...

åh, det lilla man får se ser riktigt najs ut :)
får jag fråga var ni köpte hängena till gardinerna?