6 mars 2012

Vårtecken i början på mars

Det är allt lite vår på gång i trädgården!





Dessa raringar fotade jag häromdagen när jag var ute och klippte lite på äppleträden.





Men det var nog tur att ingen såg mig för herrejösses vad smidig man är höggravid och otymplig. Eftersom det är så galet långt till marken och bebisen liksom är i vägen så försökte jag att bara sänka kameran till marknivå och knäppa av några foton och hoppas att kameran gjorde jobbet.
Hoho.
Många foton blev riktigt komiska, vad ääär det människan försökt fota?
En sten? En snurrad torr gren?





Jahaaa, snödroppar!

Nu är jag i v 33 och magen känns enorm. Större än förra gången. Om jag tappar något överväger jag länge och noga om det verkligen, verkligen är helt nödvändigt att plocka upp och om det är det så krävs mycket stånk, stön och pustande för att få upp föremålet. Jag har en liten vilde i magen denna gången som sparkar glatt både dag och natt, buse. Det är nog tur att det är mars och mest bara frösättning och trädklippning på schemat. Hoppas att bebis kommit ut innan det ska planteras!

1 kommentar:

Lisa sa...

Hehehe, jag känner att jag börjat oja mig lite redan för visst känns det som det är eeextra långt till golvet. Och då är jag ändå "bara" strax i v.20... ;)
Mon dieu...
Men ååh så mysigt med alla dessa vårtecken! Och fördelen med digitalkamera för en gravid med stor mage är ju att det går att knäppa hur många bilder som helst på samma ljuvliga snödroppar, eller hur? ;)
Ha det gott!
Kram