12 mars 2012

Det Färgglada Barnrummet

Ett utav mina favoritrum i detta hus är tveklöst sonens rum. När vi köpte huset så hade en flicka i ca 10-årsåldern bott där och väggarna var helrosa med en rosa fondtapet på en vägg. Jag gillar inte könsstereotyper men det där var lite väl rosa för mig.


Foto från när vi renoverade stora sovrummet och sov tillfälligt i barnrummet. Stökigt och en liten 4-månaders på sängen, men man ser färgerna iaf!

Först satte slät väv i taket för att få bort "plattorna" samt målade taket och alla väggar vita. Sedan gick sambon loss med laser och tejp och målade en bredrandig fondvägg. Sedan har vi också tapetserat en vägg med en helt underbar tapet.





Här är ett par glimtar av hur det blev...









En smygtitt är en smygtitt! Lovar fler bilder snart ;)

Det är förresten inte bara jag som älskar rummet, det gör sonen med till min stora glädje.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh så flott!!

Ha en härlig tisdagskväll & va rädd om dig
♥ Vårkramar från Kungsbacka ♥

Lisa sa...

Oooooohh, vill se mer!! Ser jättecoolt och fint ut ju!
Och angående det über-rosa sovrummet, visst om tjejer tycker om rosa men måste man ha rosa från golv till (i princip) tak? Lite to much för min del med... :)
Ha det gott!
Krami //Lisa

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej!
Blir alldeles varm i hjärtat när jag läser allt fint du skriver Tack!
och så hittade jag till din fina blogg jättekul.Hit tittar jag gärna in igen
önskar dig en jättemysig kväll
Kraaaam Tina