19 november 2010

Dålig tajming



Ibland då blir jag ilsk.

Idag trillade det ner ett reklamblad i vårt brevinkast. Det var från en mäklarbyrå här i stan, inte den som vi har anlitat. Det var ett foto på en lägenhet fotad utifrån på fasad och balkong, samt en text som sa att den här mäklaren precis hade sålt en lägenhet i mitt område (de vill ju få folk att sälja via dem). Under bilden fanns en liten text om lägenheten, en tvåa, på hörnet, 64 kvadrat, nya golv...

Fotot föreställde VÅR lägenhet!
:O

Fotografen hade stått vid hörnet, på marken och fotat. De hade vår balkong i fokus med alla våra fönster åt båda hållen med på kortet. Man såg även lägenheten ovan oss men inte den på tredje våningen. Men fotot såg ut så att man direkt trodde att det var vår lägenhet de har sålt.

Gissa om jag blev paff, vi ska ju ha första visningen imorgon och vår egen mäklare sa att det finns vissa i området som meddelat intresse för att byta ner sig till en tvåa. Tänk om de nu tror att vår lägenhet redan är såld??

Jag blev så sur att jag ringde upp den mäklaren och uttryckte mitt missnöje. Förklaringen var att de hade sålt en lägenhet på tredje våningen för ett tag sedan, en nästan exakt likadan som våran, och tryckeriet hade beskurit fotot så olyckligt att lägenheten på tredje våningen inte ens syntes.

Nu ikväll så kom det ett blombud med en underbar bukett, till min förvåning.
Vem skickar blommor till mig?
På kortet stod en hälsning från ovan nämnda mäklarbyrå, med en ursäkt och ett lycka till med försäljningen! Det tycker jag var fin gest i alla fall.

Därför får den fina buketten vara med på foto här :)
Och stå framme på visningen.
Minus kortet kanske....

3 kommentarer:

Lisa sa...

Fy vad fult gjort av den andra mäklarbyrån! Riktigt bra att du ringde och sa ifrån. Man ska inte bara acceptera såna saker. Även om det nu var som de sa att de sålt en liknande lägenhet på tredje våningen så kan ju missförstånd uppstå och att folk tror att er lägenhet redan är såld som du skrev.
Schysst ändå att de skickade en bukett blommor, som plåster på såren. Den var jättefin!
Lycka till på visningen nu, hoppas det kommer massa massa intresserade människor!
Ha en härlig lördag!
Kram //Lisa

Lisa sa...

Ja just ja, påtal om pestovinegretten! Jag köper den faktiskt färdig, på glasflaska. Tillverkaren heter Druvan och du hittar den på Maxi t.ex. Supergod!

Mejrams! sa...

Du gjorde helt rätt som reagerade och det var ju en trevlig gest från mäklaren också. Misstag kan vi ju alla göra, tråkigt bara när man själv drabbas. Du ska se att försäljningen går bra men det är som du säger, man vill bara ha det går snabbt. Ser fram emot bilder från ditt nya hem sen./Kramen