2 december 2010

Såld!



Nu är vår lägenheten såld, papprena är påskrivna och lugnet har infunnit sig igen.
Skööönt.

Det är även väldigt skönt att slippa ha pedant-rent hemma och inte en enda pryl framme. Nu bara njuter vi av vår fina lägenhet och av att åtminstone ett litet tag till slippa skotta snö, snåla på elen och elda. Det gäller att uppskatta nuet!

I januari går flyttlasset till huset.
Det känns väldigt pirrigt!



Just nu går mina tankar mycket till hur vi ska möblera, vilka saker som ska vara vart, för att underlätta i flytten. Sedan kanske man ändrar sig och möblerar om med tiden. Vardagsrummet i huset är större men mer avlångt, så jag tror inte att det får plats två 3-sitssoffor utan att det ser dumt ut. I vardagsrummet finns också plats för en matgrupp, men någon sådan har vi inte. Först måste vi byta matgrupp i köket tror jag, våra nuvarande köksmöbler kommer nog se alldeles för små ut i det stora köket...

Ska vi ha någon soffa uppe i allrummet eller förvaring istället?
Hur ska vi möblera gästrummet?
Vart ska vi ha skötbordet nere?
Vilka gardiner ska hänga var?

Och nej.
Vi har inte börjat packa än.
Vi har bara latat oss, tagit hand om varandra, lagt massa tid på vår fina lilla son och njutit av vår lägenhet sedan visningarna var över. Men till helgen åker det nog fram någon kartong....

3 kommentarer:

becca sa...

Grattis!
Härligt att lägenheten blev såld, hoppas att ni fick så mycket för den som ni ville.
Ja visst tänker man på mycket när man ska flytta, man möblerar i huvudet och tror att det blir bra och sen när man ska flytta in så blir det inte alltid som man har tänkt sig och då får man tänka om, men det är ju halva nöjet.
Njut så mycket ni kan nu, för är det blir dax att flytta så blir det inte mycket tid till det.
När är det tänkt att ni ska flytta? blir det jul i nya huset?

Ha en bra dag, kram Rebecca.

Lisa sa...

Grattis, vad kul!! Håller med Becca, hoppas ni fick så mycket ni ville för lägenheten!
Visdomsord som jag tycker man inte kan påtala för lite när det gäller att flytta är följande: bo in er och känn efterhand hur ni vill ha det.
Detta råd hade jag gärna fått inbankat i mitt huvud för fem år sen när vi köpte vårt hus. Planerna för hur man vill ha det hinner ändras ofta och mycket.
För min del hade jag nog hellre haft det lite halvklart i flera rum och låtit känslan av hur vi vill ha det växa fram.
Vi hade sparat en hel del pengar på att ha lite is i magen, tror jag.
Men det är lätt att vara efterklok och man lär så länge man lever. :)

Ha de så gott!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vilken härlig blogg, och grattis till försäljningen av lägenheten!
Kram Maria