16 december 2010

Förlåt

-jag är en usel bloggare just nu.

Om 1 vecka är det Jul.
Om 6 dagar reser vi bort i 5 dagar.
Om 2 veckor får vi nycklarna till huset!
Vi har packat 2 kartonger och 4 stora kassar hittills.

Det är lite mycket nu.

Men i huvudet ryms många härliga inredningstankar, renoveringstankar och massor utav trädgårdsdrömmar! Det är så spännande, så mycket spännande framför oss. Jag har stora vilda tankar om trädgården som idag mest är gräsmatta, ett par små rabatter och några fruktträd. Vilda idéer! Men sånt kostar ju pengar, man får ta lite i taget, men klart man ska ha en plan! I vår kommer det bli lite extra pirrigt och roligt att så fröer vill jag lova.

Jag bjuder på en bild på vår lille J's blivande rum i väntan på flytten...




Vad tycks?
Bara att flytta in va?

Ja rummet är jättefint och nyligen omgjort. Men liiite väl rosa för en pojk måste jämställdhets-jag ändå erkänna. Lillskrutt kommer sova ett bra tag till inne i vårt sovrum, så makeover utav hans rum blir nog framåt våren -sommaren. Men det är bra! Då hinner jag bolla hundra idéer, planera och vela och till slut få fram en toppenplan. Jag vill göra något rejält, ett temarum ut i tåspetsarna, totala motsatsen till ett vuxenrum, spännande, mysigt, lekvänligt, tokigt men med något slags tema. Sen gör vi om allt när han är 8 och har tröttnat på bebisrummet ;) Inga problem! Pappa målare älskar att göra om!

Hur skulle du inreda ett barnrum med tema? Som ett stort akvarium med fiskar på väggarna, golvet som sandbotten, ett båtskrov i taket och fiskekrokar som klädhängare? En enda stor borg med målade murar på väggarna och hemliga rum? Narnia-inspirerat med rum bakom garderobens bakvägg, som en enda stor grön skog med en säng utav björkstockar med barken kvar på?

Fantasin är fri!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag har saknat ditt bloggande, men du är förlåten. Förstår att det är mycket nu. ;)
OJ! Ja det var ett väldigt rosa rum. :) Är inte van att se så färgglada rum i dessa tider, när det är mycket vitt som gäller.
Åh, ett temarum låter jättespännande! Uttrycket "There's no end to the possibilities" dyker osökt upp i mitt huvud... :)
Jag vet inte alls vilket tema jag skulle satsa på, som sagt det finns ju så många olika häftiga alternativ!
Tur att du har tid att fundera och planera, jag tror säkert du kommer komma på nått jättebra!

becca sa...

Hejsan!
Vilket fint rum han kommer att få, min 5 åriga kille kom precis förbi och så -vilket fint rum! sånt vill jag också ha. KUL det funkar nog för killar också det är nog mest vi vuxna som vill ha mer pojk och flick rum. Det låter som en bra ide med rummet, om du har den energin!
Jag har mest tänkt att rummen ska vara ett tag, visst är det fint med nallar när dom är små men dom växer ju tyvärr fort i från det.
Ert barnrum kommer att bli kanon mysigt!
Ha en bra helg, kram Rebecca.