4 juli 2010

Midsommar på Gotland!


Tänka sig, i år blev det första gången jag firade midsommar på Gotland!

Det var inte riktigt planerat. En vecka innan midsommar fick vi ett infall av längtan och lyckades i stor hemlighet planera ett överraskningsbesök på ön. Min sambo är ju gotlänning och båda hans bröder bor i Visby. Ena brorsans flickvän var med i våra planer och vi lyckades att överraska båda bröderna till vår och deras stora glädje.



Vi åkte till Gotland torsdag kväll och åkte hem måndag kväll.
Å vilken midsommar Sverige bjöd på i år! Helt ljuvligt väder!

Midsommarafton samt midsommardagen firade vi tillsammans med sambons båda bröder, ena brorsans flickvän, samt några fler trevliga gotlänningar lite norr om Visby, i en gammal stuga som låg vackert nära havet.



En riktigt klassisk och gotländsk midsommar. Vi spelade kubb, åt sillunch, kastade varpe, solade, gick promenad längs stranden, grillade, såg på dans runt midsommarstång nere vid fiskebyn intill, sjöng (summan kumma och de andra visorna på gotländska fick de allt sjunga utan mig) och hade enormt mysigt.











En mysigare midsommar hade jag aldrig kunnat önska mig. Ja alla 4 dagarna på ön var underbara. Tänk så ljuvligt om man hade sig ett eget litet sommarhus på Gotland.













Gotland har en stor del utav mitt hjärta, jag mår alltid så bra av att vara där.

3 kommentarer:

becca sa...

Hejsan!
Jag skrev ett inlägg till dig förut men det blev borta... problem med uppkoppling, och nu när jag skulle skriva igen så har det kommit ett nytt inlägg =). Vilka härliga bilder du bjuder på, det ser ut som att ni haft det bra i midsommar, härligt att bara kunna åka till Gotland spontant.
Så fint du börjar få på din balkong, härligt nu när det börjar växa, min man har byggt ett litet drivhus till mina tomat plantor så igår hoppas vi på mer tomater än i fjol, men det blir nog inte så svårt bara det blir bättre väder.
Jag har bara en veckas semester nu så vi ska vara hemma och ta det lungt, jag trivs bäst hemma men igentligen skulle vi nog åkt och hälsat på min familj som bor runt om i sverige.

Ha det bra, kram Rebecca.

Ps. Ja! jag är en liten piontjuv =).

Lisa sa...

Låter som en härlig midsommarhelg! Kul att kunna överraska sådär. Alltid kul att se ansiktsuttrycket på de man överraskar. :)
Visst var vädret fantastiskt?! Och har ju varit sen dess också, får hoppas det håller i sig resten av sommaren. :)
Jag blev sugen på att åka till Gotland nu när du berättade om er helg. Men det får bli ett annat år.
Ha en fin vecka!
Kram Lisa

Mejrams! sa...

Härliga bilder du bjuder på. En stuga på Gotland, ja det låter inte helt fel./Kramen