18 juli 2010

4 veckor kvar



Det är inte klokt, nu är det bara ca 4 veckor kvar tills vi ska få ett litet barn! Ja 4 veckor plus eller minus 2 veckor förstås. Det är ju minst sagt svårt att veta.

Vi har fått mycket gjort här hemma inför bebis ankomst, men ändå inte hunnit eller orkat allt vi velat. De senaste veckornas hetta har knockat mig totalt. Värmerekord efter värmerekord, är det inte typiskt att det ska vara varmaste sommaren på 16 år eller vad de säger, när jag är höggravid?

Nu står spjälsängen ihopskruvad, bäddad och klar bredvid vår säng med en söt sänghimmel över. En egen garderob är inredd till bebisen med nyvättade och sorterade kläder, handdukar, blöjor, sängkläder m.m. Barnvagnen med liggdel och sittdel står och väntar i förrådet, bilbarnstol finns, ny större bil är inköpt, magen är enorm och vi börjar bli redo. Så redo man nu kan vara inför att bli föräldrar för första gången.



Tills det blir dags försöker jag hitta stunder att njuta av sommaren trots att värmen tär så på mig, bla i skärgården utanför Oskarshamn där det fläktat vid havet samt varit kallt och skönt i vattnet, samt på sköna stränder på Öland. Ja de hetaste dagarna har jag bara kunnat andas när jag varit i vattnet, ljuva svalka, så nästan vilken strand som helst har gått bra!

2 kommentarer:

Mejrams! sa...

Ja, puh det låter litet jobbigt att bära magen i denna värmen, tycker det är jobbigt utan. Men samtidigt du har ju verkligen något att se fram emot och längta efter. Ha det gott i värmen!/Kram Merja

Lisa sa...

Kan tänka mig att det måste vara jobbigt med denna hettan när man är höggravid. Men allt slutar ju med något gott så man får väl lida igenom det helt enkelt. ;)
Låter mysigt med alla förberedelser, blir spännande att få se vad det blir för liten ny medlem ni får till er familj. Tjej eller kille.. Ni kanske redan vet?
Ha det gott! Kram