9 augusti 2009

Balkongen aka Pluggrummet







Den bästa platsen för god studiero är på balkongen!
Jag har tagit ut favoritfåtöljen och sitter där och njuter utav skugga och varma vindar, med böcker och block i knäet. Det går lite sakta, men det är verkligen en skön plats för inlärning.










På tisdag bär det av emot Göteborg igen för 5 intensiva dagar med föreläsningar om näringslära, mag och -tarmkanalen och 2 stora tentor som jag nu i sista minuten försöker läsa till. Hjärta, blodcirkulation, lungor, repirationssystem. Jobba heltid samtidigt som man ska läsa till tunga tentor var ingen bra idé har jag upptäckt.

Nästa sommar får det allt bli mindre utav jobbandet och mer utav sittandet på balkongen med en god bok. För ja, mina skolböcker är faktiskt goda böcker! Jag älskar att lära mig allt om kroppen.

4 kommentarer:

becca sa...

Å vad mysigt att sitta där och läsa, riktigt härligt!

Förstår att det blir mycket att både läsa och jobba måste bli som två heltidsjobb, och på sommaren vill man ju gärna vara lite ledig med. Det gäller att komma ihåg det till nästa sommar, det är alltid lätt att ta på sig för mycket och sedan ångrar man sig.
Hoppas att ni har bättre väder, för här bara regnar det. Ha det så bra i Göteborg, kram Rebecca.

Lisa sa...

Alla klassrum borde se ut som din balkong! :)

Vit som snö sa...

Du måste ju ha den lummigaste o mysigaste balkong man kan tänka sej! Kan tro att studierna går lätt i den miljön!
Kan det vara dietist du läser till?! Skulle nog behöva dej nu, hihi, sommaren har satt sina spår. Men nu är batteriena fyllda o därmed energin att ta tag i allt möjligt!
Må så gott! Kram Cilla

LineRoolz sa...

Varsågod till inlägget =)
Hoppas hela din dag var kalasbra som sig bör när man fyller år.
En sodastreamer har jag också varit inne på att köpa. Just för att kunna göra bubbelvatten som jag ganska nyligen lärt mig att tycka om.