27 maj 2011

Du vet väl om att jorden är rund?

Det här fotot blev ju himla roligt. Se bara på havet! Jag har inte redigerat något, jag lovar. Det kanske bara är mitt öga, men visst ser horisonten liksom rund ut? Som om jordklotet var jättelitet och Gotland dess mittpunkt. Vad roligt!


Ja vi har ju varit på lite semester på Gotland sedan jag skrev sist. Och jag har tentapluggat och varit i Göteborg och skrivit 2 gamla tentor som jag inte hann med innan fick bebis. Och nu är det fullt upp med förberedelserna inför J's namngivningsfest!





Men jag lever lite på minnena från Gotland ännu, för åh vad mysigt vi hade! Det var dop, familjeträff, fika med kompisar, glass i hamnen, mata änder i Almedalen, titta på kossor hos sambons bror som bor på en gammal gotlandsgård på landet, fika på St Hans, shopping av ljuvliga Villervallakläder åt sonen, klättring på ringmuren och mängder med promenader i Visbys innerstad.

Vet du förresten att man kan få gå upp i ett av ringmurens torn numera? De har byggt rejäla trappor i trä så att man kan gå upp och beskåda denna vackra utsikt! Tornet ligger i norra änden, nere vid strandpromenaden.



Inga kommentarer: