28 maj 2011

Det är mycket nu...

Om en vecka så ska vi ha namngivningsfest här hemma för vår lille son. Det är minst sagt fullt upp nu med alla förberedelser inför detta. 33 personer blir vi totalt.



Jag pysslade ihop inbjudningskorten själv och för att vara första gången jag gjort något sådant så blev jag jättenöjd.




Det var inte så svårt, jag köpte bara lite roligt hårt papper på pysselaffären, skrev ut texten på datorn, beställde småfoton via nätet och limmade dit inuti och målade hjärtan med en guldpenna.



Idag har jag planterat blommor vid entrén och vår uteplats och piffat lite, samt rensat rabatter. Sambon har närapå bosatt sig i garaget, han målar nämligen om en grupp utemöbler som vi fått och det tar sin lilla tid. Egentligen skulle jag gå ut och hjälpa honom nu när lillpyret har somnat....

Det är ju en hel del att stå i inför såna här stora kalas och vi har massor kvar att fixa. Saker inne i huset som inte blivit klart, man vill ju ha det fint när gästerna kommer. Sedan ska det ordnas med sovplatser också, hela sambons familj ska sova hos oss, 9 personer. Maten ska förberedas, saker ska inhandlas, stolar, porslin och allt sådant ska ordnas till 33 personer. Vi har aldrig bjudit hem så många förut och hade vi inte flyttat till huset hade det aldrig gått heller!

Men det ska bli roligt.
Vi ska äntligen fira ordentligt att lille J kommit till oss, det bästa som hänt!
Han är min största stolthet och jag är glad att våra släktingar vill fira honom med oss. Jag önskar bara att man kunnat bjuda alla vänner också, men det hade blivit alldeles för många tyvärr.

1 kommentar:

Jag och mina pojkar! sa...

Vad duktig du är! Själv beställde jag inbjudningskorten på nätet :0) Dina blev superfina!!
/Sarah