19 augusti 2010

19 aug -BF-dagen!



I förrgår fyllde jag 28 år. Då blev det kaffe och prinsesstårta, mums!

Förutom fina presenter så fick jag blommor, som jag älskar.
Den här söta buketten med bla liljor, fick jag av min snälla mamma.



Utav sambons bröder plus sambo, fick jag en underbar trestänglad orkidé.





Det är alltid roligt att fylla år, men detta året hade jag en särskilt stor önskan. Nämnligen att INTE få en bebis i födelsedagspresent ;) Min önskan gick i uppfyllelse! Idag är det BF, beräknat födelsedatum för min lilla inneboende, men h*n verkar vilja vänta lite till.

Här är ett par bilder ifrån vårt badrum som också är bebis-redo nu.
Den stora hyllan som förut rymde all förvaring därinne har vi tagit ut och istället satt in ett skötbord med förvaringslådor. Vi kommer behöva justera lite, bygga till kanter på skivan som skötbädden ligger på, så att den inte halkar runt, men det kan vi göra lite längre fram. Badrummet har bjudit på många motstånd...

Jag köpte en superfin kommod på Ikeas fyndhörna till badrummet, men jag skyller helt på gravidhormonerna, för det var ju fel mått, vad tänkte jag? Den var alldeles för bred. Sedan tänkte vi köpa ett väggskåp att ha ovanför skötbordet, men det är nästan omöjligt att hitta ett skåp med rätt mått som inte har spegel som framsida. Så vi får fortsätta fixa med badrummet längre fram, när ork och tid återkommer.





Vi känner oss helt redo för den lille nu.
Här står barnvagnen och väntar :)
Har jag sagt att jag hade turen att VINNA barnvagnen i en tävling på nätet?
Tack snälla iCandy.



Det är bara en liten bebis som saknas nu :)

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Men shit vilken vinst!! Heja! Jättefint har ni det, där kommer bebis trivas :)

Lisa sa...

Stort grattis i efterskott! Funderade faktiskt häromdagen på hur gammal du var och tippade på att du var i min ålder. Inte helt fel alltså, jag blev ju 29 i år. :)
Vilka fina blommor du fått, färgen på orkidén var ju bara så fin!!
Vilken tur att bebisen inte kikade ut på din födelsedag då för det kan jag hålla med om, om man får välja så vill man nog hellre föda barn på en annan dag än ens födelsedag.
Vad perfekt att vinna en barnvagn! :) De är ju inte billiga att köpa nya direkt!
Ha det bra!
Kram kram //Lisa

Mejrams! sa...

Ett stort GRATTIS i efterskott! Är så upptagen med flyttbestyr och loppis att jag inte har hunnit besöka dig på ett tag. Hoppas allt är väl med dig!/Kramen

Tova sa...

Åh så mysigt! Minns när barnvagnen bara stod där, helt ny och bara väntade på att få en liten bebis instoppad.... hihi... vilken overkligt känsla det var då.
Och nu är det typ ens mest självklara accessoar, haha ;)