11 augusti 2010

Gardinfynd

Idag har jag gjort ett riktigt fynd! Jag köpte 6 gardinlängder för 216 kr! Det var halva priset på reapriset på gardiner på Hemtex. Jag gick egentligen in där för att titta efter babyfilt men det blev gardiner istället. Faktiskt inte vita ;) Jag var sugen på lite färg! I vardagsrummet hade vi 2 vita gardiner som jag tycker om, men de försvann liksom ihop med allt annat vitt. Dessutom var de lite korta.

Gamla gardinerna;



Nya gardinerna;



Först fick jag lite färgchock, de såg mycket mer lila ut när de var upphängda än när de var i paketet.. men nu efter ett par timmar har jag vant mig och jag gillar det. Hoppas att sambon också ger tummen upp när han kommer hem efter jobbet ;) Men han tycker att gardiner är bland det tråkigaste som finns, så jag brukar ha fria händer.



De passade fint ihop med de 3 nya tavlor som jag också har satt upp idag. Det är 3 jättesöta foton som jag köpte vid en fotoutställning i Göteborg förra året. Jag har tänkt rama in och sätta upp dem länge.





Resten utav den väggen är tavellös ännu, vi ska nog förstora upp ett egentaget foto på canvas och ha där ovanför soffan. Vad man ska ha på väggarna tycker jag är det allra svåraste med inredning.

Det blev två panellängder till sovrummet också, de går lite i turkost.





Ganska sött mönster tyckte jag!



Här är foto på spjälsängen och sänghimmeln. Dels tycker jag att den är mysig och fin, dels fyller den en mycket bra funktion genom att förhindra våra kära katter från att hoppa upp och lägga sig i spjälsängen. Jag vill inte ha dem däri, med eller utan bebis, de hårar ner så.






Tänk att det kan ligga en liten bebis och snusa häri om bara 3 veckor som mest.... Helt fantastiskt och ändå ganska overkligt :) Längtar!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Vilken skillnad det blev! Jättehärlig färgklick (lila är snyggt!) och de matchande ju tavlorna superbra!
Sovrumsgardinerna var också snygga, jag gillade både mönstret och färgen.
Visst är bebiskläder söta? Och bebisskor! Me löööv bebisskor! Hahaha.. När jag får barn ska jag köpa coola små adidas- och converse-skor. De är sjukt dyra med tanke på hur små skorna är, men de är ju sååå söta så frågan är om jag kan låta bli. Hihi...
Jaja, den dagen den "sorgen".
Ha de gott! Kram

LantlivsAnette sa...

Hallo där !!
Åhh vad fint ni har det !!
Tack såå himla mycket för kommentaren om vårt nya skafferi !! Jag blev riktigt nöjd själv också..
Kraaam Anette

Unknown sa...

Ja nu ligger det en liten bebis där! Såg mysigt ut! Så vill jag också ha det när jag sover!