11 november 2009

TV-dosans förbannelse




Damn, vi behöver en ny TV!

Idag slutade TV-dosan att fungera. Den har varit "långsam" länge, så jag provade att byta till nya batterier. Två gånger. Två olika sorters batterier. Det hjälpte inte. Dumma, dumma dosan är kaputt!

Illa.
Nog för att vår gamla, stora, tjockisburk till TV skulle behöva bytas ut, men det finns inte alls i ekonomin för dessa två studenter just nu.

För ja, när dosan går sönder behöver man en ny TV. (om man frågar mig, frågar man istället elektrikersambon säger han kanske inte detsamma ;) )Onsdagar är min TV-kväll, först Arga Snickaren, sedan Grey's Anatomy och därefter True Blood! Veckans bästa kväll. Sambon spelar alltid på datan onsdagkvällar så jag har TVn för mig själv, mys! Efter endast en kväll utan TV-dosa håller jag på att bli tokig. Jag förstår inte hur folk stod ut förr när man var tvungen att springa fram och trycka på TVn varje gång man ville byta kanal, höja ljudet, sänka ljudet, flippa mellan kanalerna medans det är reklam, eller bara trycka på mute en stund. Ghaaa. Jag är verkligen dosa-beroende.

Undrar om jag varit snäll nog för att den riktigt tomten ska masa sig hit med en TV åt mig i julklapp?

3 kommentarer:

becca sa...

Hejsan,
ja på onsdagar är det mycket bra på tvn, tråkigt med dosan, man blir ju så van att ha den. När vi flyttade till vårt "nya" hus så hade vi ingen tv på nästan två månader och det gick faktiskt bra, och det trodde jag aldrig, men som tur va då så va det på sommaren och då ser man ju inte så mycket på tvn.

Se till att vara jätte snäll så kanske tomten kommer med en ny tv dosa i allafall, men det blir ju inga problen för dig.

Ha en bra dag, kram Rebecca.

Vit som snö sa...

Jaa, vi tog den smällen för ett tag sen. J hade helt enkelt utan att fråga köpt en bjässestor platt-tv- svart förstås! Jag ser inte så ofta på tv men det måste ju finnas en men en liten duger bra tycker jag, dom är ju så fuula!
Visst var det cool bild på vår hagtornshäck, bara en strimma sol någon minut.
Jaa, jag lider ännu av dåliga samvetet för skådebrödet så i helgen blir det saffransbullebak!

Trevlig helg! Kram Cilla

Lisa sa...

Känner igen problemet med TV-dosan, mina föräldrar hade precis samma prolem alldeles nyss. För dom hjälpte det med nya batterier och att trycka lite extra på en knapp som det visade sig att den hade fastnat i "nedläge".
Jag håller tummarna för att din TV-dosa kommer på bättre tankar eller att du får en ny TV av tomten (kanske helst det senare? ;)) för en TV-dosa måste man ju bara ha!!