12 november 2009

Ernst Kirchsteigers bästa

Jag älskar att läsa andras bloggar.
Cilla med bloggen Vit som Snö http://vitsomsno.blogspot.com/ skrev för någon vecka sedan om Ernst och tipsade om boken Ernstologi, full med citat utav Ernst.




Jag har inte läst boken, som verkar urmysig, men spontant kände jag att Cilla glömt att citera Ernsts absolut bästa ord någonsin!

"När en katt ligger och sover i ett rum finns det inte mycket mer för en inredare där att göra."




Ni kanske har hört det förr och ni kommer säkert höra det igen, men det där citatet tycker jag är så lysande att det inte kan upprepas för många gånger! :)

5 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Ernst är underbar & kattcitatet är verkligen helt enastående. Att sätta fingret på de där små vanliga, vardagliga ögonblicken som gör det lilla extra. Behöver inte tala om att jag är ett stort fan av både katter & Ernst ;)

Vit som snö sa...

Det har jag aldrig hört faktiskt!!! Så hjärtligt tack för det citatet, det var verkligen sant!
Hihi, nu har jag faktiskt gjort Ernst-tändsticksaskar efter tips från Kråkereds-Jenny, bild på E och ett litet fint citat. Sött va?!
Kram på dej! Cilla

Line sa...

Helt klart Ernst Kirschenswishensomethings bästa citat. =)

becca sa...

Ja visst är han gullig Ernst =)

Idag blev det lite smak prov på nya rummet, vi har tapetserat i helgen och jag blev jätte nöjd, det blev en randig tapet, den är vit och beige som alla andra rum, M tycket nog att det blir lite tråkigt med samma färg överallt men jag tycker att det blir snyggt då känns det som att rummen hör ihop, och så är det väldigt olika mönster.

Förstår att det känns tråkigt att inte kunna göra om hemma nu när ni läser, speciellt när du är ute och bloggar för då ser man ju så mycket fint, men kul att din mamma ska göra om så du får vara med som smakråd.... eller det kanske känns värre att se på alla snygga tapeter som finns.
Du kanske ska önska dig några rullar istället för en ny tv dosa av tomten =).

Min nya ljusstake kommer från Nordljus.net jag har (som du säket redan har läst) börjat sälja saker där ifrån, titta in dom har jätte mycket fint, men tyvär är den staken slut.

Ha det så bra, kram Rebecca.

Lisa sa...

Jag hajade till när jag såg bilden, det ser ju ut som mina katter! Precis samma färger! Har du varit här hemma och paparazzifotat? ;)