15 april 2012

Vitt, vitt, mera vitt!



Ojojoj, idag har jag krattat och rensat lite i pallkragarna samt sått både morot och sallad. En stor prestation för en kvinna gravid i vecka 39 tycker jag allt! Jag är mycket nöjd med mig själv. Nu behöver det ju inte komma nån mer himla köldknäpp och förstöra mina sådder tack.

Vi har också inlett ett litet projekt man skulle kunna kalla omstyling utav uteplatsen. Förra året kände vi mest på det, funderade på hur vi vill ha det och diskuterade om vi likt förra ägarna, också skulle ha en pool i det stora hålet i trädäcket. (se sista fotot)




Det ska vi inte. Årets planer är att köpa ny trall och därmed sätta igen hålet och ha matgruppen i den änden utav uteplatsen istället. De mörka staketen runt trädäcket har vi börjat måla vita och vilket lyft det redan blivit! Vi har dock inte hunnit måla det låga staketet än för vips kom påsken med regn, snö och kyla. Det får vi ta när det hinns med, inget går så fort här nu ;)

Men när man väl målar får man allt ta båda sidorna direkt, för kolla så tjusiga rinningar det blir på baksidan! Nästan lite konstnärligt tycker jag.







Jag kan berätta att ett sånt här staket eller plank är riktigt drygt att måla, pilligt värre. Men det kommer bli en mysig hörna där med nytt golv samt vitt staket och så ska jag pimpa väggen och på höga planket/staketet blir det klematis och andra klätterväxter, samt andra stora planer jag har i skallen....

2 kommentarer:

Lisa sa...

Kommer bli kanon ju! Och man slutar ju aldrig förundras över vad "lite" vit färg kan göra... Blir ett sånt lyft!
Ni kommer ha en riktigt härlig uteplats till sommaren (å jag är jätteavis för jag har knappt nån altan att sitta på överhuvudtaget ;)).
Ha det gott!
Kram //Lisa

Caroline sa...

Hej Nickan!!! Galet! Sökte på "När spelade The Ark på Sandra i Kalmar?" medan jag kollar deras dokumentär. Och så kom din blogg upp!!!! Väldans väldans fin blogg! Grattis till barnet och kommande bebis!!! Mims har sagt att du tydligen flyttat till mina hemtrakter. CRAZY! Kram från Caroline Å