12 april 2012

Bakverk och väntan





En riktigt mumsig påsktårta som min snälla mamma tog med hit i påsk!

Nu har påsken passerat och det var lite utav en milstolpe för mig. Jag har fokuserat på påsken för att inte börja längta efter bebis för tidigt. Vi har haft övernattande gäster och träffat vänner och familj. Men nu är det till att förbereda det sista som gäller. Idag är det 2,5 vecka kvar till BF. Man kan lugnt säga att det mesta står stilla just nu.

Trädgård, vad är det? Städa, ja det absolut mest nödvändiga, vet du hur långt det är till golvet när en enorm mage är i vägen? Inreda/pyssla -pha, när man kan sova? Jag var så social i påsk att jag nu bara känner för att vara hemma och vila och förbereda mig. Det är ändå aldrig långtråkigt hemma med en 1,5-åring :)

Jag gissar visserligen på början på maj, men nu snart kan ju bebisen komma lite när den vill. Till helgen räknas den som färdigbakad :) Spännande!

1 kommentar:

Lisa sa...

Åh så spännande! Snart nybakt bebis hemma då!! :D
Förstår att du längtar... Jag är nog snarare i lite chock-tillstånd och försöker förstå vad vi har framför oss (förutom förlossningen då, för den biten vill jag mest förtränga...) och vad våra liv kommer förändras. Men det kommer bli fantastiskt! :)
Må så gott!
Kram //Lisa