25 oktober 2011

Buckeltapeter och höstkärlek



Jag älskar hösten!
Den friska luften, blåsten, hur färgrik och vacker naturen blir, hösten ger mig energi.
Nu är det som allra vackrast tror jag, det gäller att passa på och njuta, snart är den förbi och alla löv ligger på marken.






Tiden och livet rullar på fasligt fort här nu och jag lägger väldigt lite tid vid datorn. Det syns förstås här på bloggen, men allting går i perioder, så även blogglusten. Vi har inte renoverat eller gjort om så mycket här hemma i höst, mer än sakta pysslat och inrett i barnrummet som dock inte är helt, helt färdigt ännu ;) Men nu sover J därinne för det mesta och han älskar att leka i sitt rum! Han blir förresten 14 månader om några dagar, oj vad fort det går.









Häromdagen rev sambon ner ett par bitar tapet i vårt lätt fulaste rum, hallen/allrummet uppe. Där finns en gammal "bucklig" strukturtapet och väggarna går i beige och bajsbrunt, brrr. Möblerna som står där är oplanerade och ditfösta, vem vill lägga energi på att inreda i ett rum som ändå är bajsbrunt? Men nu kan vi nog inte hålla oss länge till... Strukturtapeten ska ned! Först måste vi få bort alla möbler dock, inklusive 3-sitssoffan som nästan hade sönder trappan när vi baxade upp den.... pust. Någon frivillig?

1 kommentar:

Jag och mina pojkar! sa...

Var är det ni bor? Det känns som att jag känner igen mig när jag tittar på bilderna, men kan inte placera det riktigt!
Och du.. jag har börjat lyssna på julmusik, i smyg ;) Det ska bli så mysigt att fira jul i år!!
Kramar Sarah