9 november 2008

Sovrumsbilder

Renovering kan man ju hålla på med i all evighet, när man gått igenom alla rum är det bara att börja om från början igen! Nejdå, men när man har köpt sitt första egna ställe och börjar inreda, måla och välja färger är det lätt att upptäcka efter några år att ens smak har förändrats. Eller att man gjorde misstag. Eller att det där såg bra ut på pappret men inte i praktiken. Eller att man från början faktiskt inte riktigt visste vad "min smak" var.

Vårt sovrum är ett sådant exempel.
Det har vi på 2 år gjort om 2 gånger.

Från; vid inflytt...


Till; första renoveringen...


Nu, efter andra renoveringen...




Det är svårt att fånga nyaste tapeten på en rättvis bild.
Vid första renoveringen valde vi något vi trodde skulle bli beige. Blev inte nöjda, blandade ut förgen med vitt, blev hyfsat nöjda men inte den där "underbart"-känslan. Det blev så mörkt i rummet, visserligen lugnt men mörkt. Sambon var heller inte alls nöjd med förarbetet, slipandet och ojämnheter som syntes igenom. Så i somras började vi diskutera att göra om sovrummet igen. Men vi har snålt med pengar och pratade mest om det som ett projekt "lite längre fram"...

I augusti for jag till Göteborg en vecka och när jag kom hem såg sovrummet ut så här!
Sambon hade då slitit som ett djur på kvällar och helgen för att renovera rummet så här fint, som en överraskning till mig.
I efterhand undrar vi hur sjutton vi tänkte vid första renoveringen med de där mörka, dystra färgerna och numera finns en annan harmoni, ett lugn och framför allt mycket mer ljus i rummet. Man vaknar annorlunda i ett ljust rum. Jag älskar det!

Inga kommentarer: