18 januari 2012

Välkommen 2012

Nu var det väl på tiden att byta bort höstlöven och skriva ett nytt inlägg?

Vi har haft det jättebra i jul och nyår men inspiration att blogga har jag inte haft någon alls. Det kan visserligen ha och göra med att trädgården ligger i vila och vi inte har hunnit med någon renovering eller något fixande inomhus alls.

Vi har fullt upp med vardagen, att hinna laga mat, städa, ta hand om lille J och sova lite grand. De senaste månaderna har vi hela familjen sovit urdåligt eftersom lillherrn haft det jobbigt med tänderna och vaknat tusen gånger varje natt.





En annan anledning till att det inte funnits så mycket ork över kan ju förstås vara att jag är gravid :) Först mådde jag illa och kräktes i ett par månader, sedan har sömnbristen fått tio gånger större dimensioner utav att jag är gravid och så har jag fått järnbrist igen. Men om ca 3,5 månad blir lille J storebror och jag får tillbaka min kropp igen! Det ska bli mysigt att ha en liten bebis igen.

En sak har vi dock hunnit med i december och det var att måla om Cronspisen!




Här finns det ingen tid för stylade foton, man får hålla tillgodo med lite leksaker och skräp runtomkring, samt det ursnygga men livsnödvändiga gallret framför spisen. När man har en snabb och nyfiken lillgangster på snart 1,5 år hemma är livet så. Men det stör inte mig :)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Åh men grattis vad roligt med en liten bebis!! :)
Förstår det där med bloggtorkan, jag har känt detsamma den senaste tiden.
Men förhoppningsvis kommer den tillbaka snart för det är ju ändå kul att blogga och få lite gensvar på sina inlägg. :)
Jisses vilken skillnad det blev på spisen, lite färg gör fantastisk skillnad. Blev superfint! :)

Ha det gott, hoppas ni får sova nu och att du mår bättre!
Kramar /Lisa

Stine sa...

Hej!
Var det svårt att måla om cronspisen? Vad för typ av målning måste man ha? Blev jättefin!
Mvh Stine